الجمعة، 11 سبتمبر 2009

بحلم


امسك قلم واكتبني واتهجاني

ارسم حروف بهتانه واتحداني

ارسمني من جوه

عريني بالقوه

واصرخ فى وشيى اموت

وارجع رقيق تاني

تلمسني تحيني

وتبوس على جبيني

وتضمني اضحك خجلانه من نفسي

بحلم وكان نفسي

فارس كما المواويل

شاعر غنى وفقير

ومعاه اكون نفسي

بحلم وكان نفسي
A-B

هناك 9 تعليقات:

سمير مصباح يقول...

يااااااااااااه

رجعتينى لزماااااااااااان


فاكرها كويس وفاكر كل كلمة فيها

جميلة قوى وكانت زمان بتستفزنى لكن دلوقتى بترجعنى لايام جميلة

كل سنة وانت طيبة
ومسامحة وجميلة
كل سنة وانت مش بعيد

ســـــــهــــــــــر يقول...

الحلم مركب ورق .. تناتيف هوس طايش
يحلم ببـر بعيـد ... و موجه ليه حايش
لو الزمـان سعده ... يغرق على شطـه
ما تغرهوش سكـه .. يصبح يكون بايش
------------------------

اشرقت
و احلى الاشراقات اشراقاتك و ان كانت تحمل اسى حلم
الحلم يا صبيه كان من زمان اساطير

سعيده جدا بالعنوان اللى جابنى هنا

أسماء علي يقول...

ياااااااااااه
حمد الله بسلامتك ف المدونة يا أشرقت
كده برضو تسيبينا ده كله

...

بحلم وكان نفسي

فارس كما المواويل

شاعر غنى وفقير

ومعاه اكون نفسي

...

و معاه أكون نفسي
هو ده المهم و اللي مش لقياه
:)

كل سنة و انتي قمراية و منورة مدونتك

هانى زينهم يقول...

شفتى رغم انك قافلة المدونة من زمان الا ان الناس لسة فاكراها ازاى .
عشان كدة باقولك مهما انشغلتى ما تبعديش .
طبعا البوست جميل اوى فى مفرداته وافكاره. بس الظاهر الحلم ده عمره ما هيتحقق رغم اننا كلنا بنحلم بيه . والظاهر برضه اننا من الناس اللى مش بتعرف تعمل سعادتها بايدها وبتعتمد ع الناس فى ده عشان كدة بتفضل دايما سعادة ناقصة.
سيبك انتى كل سنة وانتى طيبة ونورتى مدونتك .

حسن ارابيسك يقول...

اشراقات
التي أعتز بها وبكل إشراقاتها
دائماً وابدا كل ما تدونين له دلالته العميقة والقوية
أتمنى دوام التواصل الجميل بمدونة أعتز بها بحق
تحياتي

Ragayi يقول...

معاه اكون نفسي
شعرك رقيق وكلماتك بسيطة وموحية

ابو احمد يقول...

كل سنه وانت طيبه وبخير وصحه وسعاده

حسن ارابيسك يقول...

اشراقات فينك من زمان ليكي وحشة اختفيتي فين والدنيا خدتك لفين
يارب تكوني بخير
تحياتي

حسن ارابيسك يقول...

رمضان كريم